19. 4. Rostislav

Turistika v okolí

Nové Valteřice-místní část Moravského Berouna

Typ

Nové Valteřice Do Nových Valteřic, místní části Moravského Berouna se dostanete po odbočení ze státní silnice na Opavu po sjetí z náměstí a na začátku stoupání na křižovatce odbočit na silnici do…

Nenakonice-místní část Věrovan-zámek

Typ

Obec Nenakonice, místní část obce Věrovany najdete 13 km jižně od Olomouce, po levé straně silnice z Olomouce do Tovačova. Do Nenakonic se dostane po odbočení vlevo do Dubu a na další křižovatce…

Náměšť na Hané-hrad

Olomouc

Náměšť na Hané-hrad Bývalé městečko Náměšť na Hané s řadou památek, dvěma zámky a zbytky hradu,místo dožínkových slavností, je 13 km západně od Olomouce ve směru na Konici, kde v Těšeticích…

Moravský Beroun-hrad

Olomouc

Město Moravský Beroun je 33 km severně od Olomouce na státní silnici z Olomouce do Opavy. Svoji polohou ve středu Nízkého Jeseníku, pod jeho nejvyšší horou Slunečnou(800 m), dříve nazývanou Rozsutice…

Ludéřov-Keltská svatyně

Olomouc

V katastru obce Ludéřov, místní části Drahanovic při silnici na Konici, je tajuplné a památné výletní místo s krásnými výhledy, které se na turistických mapách objevuje pod názvy Švédská šance nebo…

Ludéřov-místní část Drahanovic-tvrz

Typ

Malá obec Ludéřov, místní část Drahanovic je 15 km západně od Olomouce při silnici na Konici. Budovy tvrze a dvora jsou při průjezdu obcí vlevo na návsi.Poprvé je ves uváděna v r.1349, kdy zde…

Chudobín-místní část Litovle-zámek

Typ

Obec Chudobín, místní část Litovle, je 5 km západně od Litovle při silnici z Litovle do Konice. První zprávy o Chudobíně jsou z počátku 13.stol. kdy se v letech 1203-15 připomíná správce královského…

Haňovice-zámek

Typ

Obec Haňovice je asi 5 km jz od města Litovle při silnici mezi Chudobínem a Cholinou s řadou kulturních památek. Ves Haňovice(Ganeiovici) se připomíná v r.1131 jako majetek olomoucké kapituly. Ve 13…

Grygov-zámeček

Typ

Obec Grygov je asi 5 km jižně od Olomouce při silnici ve směru na Přerov s odbočením vpravo na křižovatce za Vsiskem. V obci odbočíte do leva na Masarykovu náves, kde je vidět v dálce Restaurace,…

Droždín-místní část Olomouce

Olomouc

Obec Droždín je místní částí Olomouce asi 5 km sv od Olomouce pod Svatým Kopečkem. Silnice Na Svatý kopeček v zatáčce probíhá nad horní části Droždína. Je zde městská Doprava a do vedlejší 1 km…