Fulltextové vyhledávání

28. 2. Lumír

Zítra: Horymír
Drobečková navigace

Úvod > Život v obci > Akce v okolí

Akce v okolí


Ježek Sonic

Místo
Pražská 255, Řepčín, 77900 Olomouc
Datum konání
Typ

Více

V síti

Místo
Pražská 255, Řepčín, 77900 Olomouc
Datum konání
Typ

Více

Jumanji: Další level

Místo
Pražská 255, Řepčín, 77900 Olomouc
Datum konání
Typ

Více

Chlap na střídačku

Místo
Pražská 255, Řepčín, 77900 Olomouc
Datum konání
Typ

Více

Birds of Prey (Podivuhodná proměna Harley Quinn)

Místo
Pražská 255, Řepčín, 77900 Olomouc
Datum konání
Typ

Více

Příliš osobní známost

Místo
Pražská 255, Řepčín, 77900 Olomouc
Datum konání
Typ

Více

V síti: Za školou

Místo
Pražská 255, Řepčín, 77900 Olomouc
Datum konání
Typ

Více

Robert Buček - 4+1 / 3+kk

Místo
Olomouc
Datum konání
Typ

4+1 / 3+kkČtyři galerie a kostel Panny Marie Sněžné / tři prostory v centru Olomouce a dvě v budově bývalého jezuitského konviktu. Jeden výstavní projekt představující aktuální tvorbu Roberta Bučka. Vernisáže 3. 3. 2020 17:00 Galerie Ceasar18:00 Galerie XY 19:00 kostel Panny Marie Sněžné 20:00 Umělecké centrum UP - Atrium a Galerie BasementRobert BučekNarozen: 7. 12. 1979, Uherské Hradiště Studia: 1996–2000 Umělecké zpracování keramiky a kamene, Střední odborná škola Luhačovice 2001–2007 Sochařství – volná tvorba, prof. Marius Kotrba, Ostravská univerzita v Ostravě 2006–2008 Pedagogická způsobilost pro 2. a 3. stupeň v oboru výtvarná výchova, Ostravská univerzita v Ostravě 2009–2012 Doktorské studium sochařství, prof. Janusz Kucharski, Akademia Sztuk Pięknych, Wroclaw, PL Když to řeka přinese… Tvorba sochaře Robert Bučka je v pohybu. Strnulost sochy jako definitivní „paměťové“ matérie, může být pro sochaře clonou, skrze niž stále obtížněji proniká světlo nových invencí. Akcentace pohybu, recyklace a fenomén času, se kterou se můžeme setkat v Robertových nejnovějších pracích, ale nemusí vycházet jen z osobní revize sochy jako ustrnulého výpovědního znaku. Nejen sochaři jsou totiž dnes a denně atakováni zběsilou tekutostí doby. Robert Buček na jedné straně bojuje proti těkavé pomíjivosti užíváním „poctivé“ přírodní hmoty, na straně druhé si dynamiku doby přisvojuje. Důležitým aspektem jeho tvorby se tak stává procesuálnost. Záznamy přírodních dějů jsou přeneseny do sochařských struktur a kompozic. Spolupráce uplynulého času a citlivosti uměleckého vnímání zprostředkovává upřímnou zprávu o kontaktu člověka a přírody, o motivech vcítění a pokory. Autor jakoby se v procesu práce s přírodním materiálem stával jeho součástí, navazuje na jeho předchozí existenci a dále ji dotváří (Mikoszewo). Nová kontextualizace ale není radikálním zneužitím materiálu. Sochař s pokorou ponechává přírodě její díl vlivu. Právě spolupráce organických materiálů s lidskou invencí, doprovázená snahou o propojení živelné a racionální procesuálnosti je pro Roberta Bučka typická a otisky tohoto dialogu nalezneme ve většině přítomných prací. Další podstatnou vrstvou Bučkovy tvorby je ohledávání tématu domova. Rozličné architektury a domnělé urbánní struktury vybrušují otázky po tom, co je to domov. Je to místo, kontext, nebo samotný dům-objekt vymezující rámec bezpečí? V Bučkových stavbách asi úplný pocit klidu nenalezneme. I když na první pohled působí bytelně, při druhém ohledání zjistíme, že jsou plné znejisťujícího pohybu, lability, přílišné koncentrovanosti, nebo dokonce invazivní narace, například když velká voda přinese do domu hromadu naplaveného dříví (A river is my favorite neighbour). Sochařův osobní otisk vášně pro tento apropriovaný přírodní materiál však v instalaci otevírá hlubší existenciální témata dotýkající se pomíjivosti v hledání pevné půdy pod nohama. Povodeň totiž může být ohromnou katarzní silou v procesu osobního ulpívání na materiální složce vlastního života… V tvorbě Roberta Bučka nelze opominout duchovní rozměr. Vedle již zmíněných fenoménů časovosti, pokory a lability, se objevují čistě spirituální, a tudíž abstrahované formy. Ve výstavním souboru tuto polohu nejlépe reprezentuje dřevěná plastika pracovně nazvaná Postní intervence do kostela. Prázdný, tedy navýsost produchovnělý prostor je rámován starými, časem nahlodanými trámy, které mohou symbolizovat lidský život, tělesnost, nebo obecně pomíjivé aspekty pobývání člověka ve světě. Záleží pak na nás, kam nasměřujeme pozornost, jestli na hledání dokonalého duchovního středu, nebo na ony dočasné projevy života. Jaroslav Michna

Více

V síti

Místo
Dittersdorfova 599, 79001 Jeseník
Datum konání
Typ

Více

V síti

Místo
Pražská 255, Řepčín, 77900 Olomouc
Datum konání
Typ

Více

Počasí

Pátek Oblačno 6/1 °C
Sobota Oblačno až zataženo s občasným deštěm 7/1 °C
Neděle Oblačno 9/4 °C
Pondělí Oblačno 8/3 °C